Sunday 21 October 2012


Apa kami lakukan di TPS dalam memastikan matlamat kami dan matlamat kerajaan dapat dilaksanakan dan berjaya seiring.

Sebagai pendidik awal kanak-kanak, kami mempunyai falsafah dan pendekatan untuk pendidikan kami sendiri.

Pendekatan kami kepada pengajaran dicipta dari pelbagai sumber dan termasuk :-

·       Pengetahuan daripada ahli-ahli teori awal kanak-kanak.

·       Pemahaman tentang perkembangan kanak-kanak, dan pengalaman kami dengan kanak-kanak dalam persekitaran pembelajaran yang berbeza.

·       Kami lakukan pengisian ilmu secara kreatif terhadap setiap kanak-kanak  secara berbeza mengikut tahap emosi, intelektual, kematangan mereka.

·       Pendekatan baru untuk pengajaran dan pembelajaran boleh disesuaikan dalam persekitaran dan boleh dikongsi dengan ibu bapa menimbangkan program anda untuk anak-anak mereka.

·       Pembelajaran berpusatkan murid.*

No comments:

Post a Comment