Tuesday, 17 September 2013
Monday, 16 September 2013
Tuesday, 13 November 2012
Hari Terbuka/ Open day 2012 Tadika Permata Scientex yang telah diadakan pada 4 Nov 2011 berjalan dengan lancar dan jayanya telah
mendapat sambutan yang mengalakkan.
Terima kasih kepada semua yang hadir!
Terima kasih kepada semua yang hadir!
Para Pengunjung dan ibu bapa mengambil peluang beramah mesra dan berkongsi pengalaman disamping menjamu selera
Ragam-ragam anak-anak kita
Monday, 29 October 2012
OPEN DAY 2012
UPCOMING EVENT
Everybody are invited to:
OPEN DAY
TADIKA PERMATA SCIENTEX
Sunday
Nov,4 2012
12.00 noon

Sunday, 21 October 2012
PEMBELAJARAN BERPUSATKAN
MURID
Dengan mengamalkan pendekatan seorang demi seorang (1 to 1)
Kami di TPS dapat mengenal pasti
personaliti setiap pelajar dan melaksanakan pembelajaran berpusatkan murid.
- Pembelajaran digerakkan atas minat
dan dorongan murid. Guru sebagai pemudahcara atau pembimbing. Murid mencari
jawapan sendiri menerusi penerokaan dan pengalaman yang dibina sendiri. Guru
akan menyediakan persekitaran pembelajaran. Aktiviti ini berpandukan kepada
teori konstruktivis* iaitu menekankan pembelajaran berlaku apabila perubahan
tingkahlaku hasil daripada pembelajaran yang dibina menerusi pengalaman baru.
Kebaikan aktiviti berpusatkan murid
·
Mendorong minat meneroka
·
Menggalakkan murid berdikari
·
Membina keyakinan diri
·
Membina pengetahuan menerusi cuba jaya
·
Memahami sendiri sesuatu konsep
·
Menyelesaikan masalah ingin tahu
·
Memberi peluang memilih bidang yang
diminatimemupuk minat kepada penyelidikan saintifik
·
Menerima kegagalan sebagi satu pengalaman
pembelajaran
·
Mewujudkan suasana ceria dalam pembelajaran
Apa kami lakukan di TPS dalam memastikan matlamat kami dan matlamat
kerajaan dapat dilaksanakan dan berjaya seiring.
Sebagai pendidik awal kanak-kanak, kami
mempunyai falsafah dan pendekatan untuk pendidikan kami sendiri.
Pendekatan kami
kepada pengajaran dicipta dari pelbagai sumber dan termasuk :-
·
Pengetahuan daripada ahli-ahli teori awal kanak-kanak.
· Pemahaman
tentang perkembangan kanak-kanak, dan pengalaman kami dengan kanak-kanak dalam
persekitaran pembelajaran yang berbeza.
· Kami lakukan
pengisian ilmu secara kreatif terhadap setiap kanak-kanak secara berbeza mengikut tahap emosi,
intelektual, kematangan mereka.
· Pendekatan
baru untuk pengajaran dan pembelajaran boleh disesuaikan dalam persekitaran dan
boleh dikongsi dengan ibu bapa menimbangkan program anda untuk anak-anak mereka.
· Pembelajaran berpusatkan murid.*
Subscribe to:
Posts (Atom)